[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Minumum Sistem Gereksinimleri :
İşletim Sistemi: Windows 2000/XP
İşlemci: P IV/AMD Athlon / 1.8 GHz
RAM: 512 MB
Ekran Kartı: GeForce 5700 / ATI Radeon 9600
HDD: 1 GB
İnsan üstü güçlere sahip olsaydınız ne seçerdiniz? Bir yıldırım tanrısı
olmayı mı, gözlerinizden optik ışınlar çıkarabilmeyi mi? Doğruyu
söylemek gerekirse bunlar pek pratik özellikler değiller... Yani
düşünsenize, Thor günlük hayatında çekici Mjolnir"e kaç kere ihtiyaç
duymuştur? Baterisini çalarken veya ceviz kırarken mi? Cyclops"u ele
alalım, gözlerinden itici güç veren ışınların çıkması güzel bir şey, ama
insan bunu ne zaman kullanır ki?
Sonuçta, insanın karşısına Magneto veya Sinister gibi süper kötüler her
gün çıkmıyor. Peki o zaman bu kahramanlar boş zamanlarında ne
yapıyorlar? Süper hızlarıyla maratonlara katılıp, optik gözleriyle
kaynak ustalığı mı yapıyorlar. Bence telepatik ve telekinesis
özellikleri güncel hayatımızda kullanıma çok daha uygun özellikler...
Yani sevgilinizin zihnini okuyup ona o hep istediği -belki de
isteyemediği- pırlanta yüzüğü alabilir, dolabın üst rafında duran ve
ulaşamadığınız tencereyi telekinesis ile alabilirsiniz. Sonuçta
kumandaya ihtiyaç duymadan televizyonunuzda kanal değiştirme şanşınız
varken, kim ellerinden nükleer dalgalar yaymak ister ki? Psi-Ops:
Mindgate Consipracy"nin baş kahramanı Nick Scryer"ın halinden oldukça
memnun olduğunu söyleyebilirim.
Ubik+Splinter Cell = Psi-Ops?
Ubik"i hatırlar mısınız bilmiyorum ama bu oyun Ubik"e oldukça benziyor.
Ubik"te telepati (zihin kontrolü, kalitesiz body-building malzemeleri
satmak) ve telekinesis (cisimlerini yerinden oynatabilmek, uçmak,
ellerini kirletmeden patates kızartması yiyebilmek) özelliklerine sahip
bir özel timle zihinsel kalkanlar ve saldırılar ile savaşıyorduk.
Psi-Ops da Ubik"e oldukça benziyor. Ancak, Ubik"in aksine Psi-Ops"ta
derin stratejiler kurmanız gerekmiyor ve size ait bir özel time sahip
değilsiniz. Siz sadece tek bir insan, bütün terröristlere karşı tek bir
telepat olarak savaşan Nick Scryer"sınız. İlk başta başımıza gelen küçük
bir "kaza" yüzünden güçlerimize tam hakim olamasak da ileride bu
güçlere tamamen hakim oluyor ve yıkıma başlıyoruz. Peki bu güçler neler
mi? Eşyaları ve kişileri kaldırmaktan, zihin kontrolüne, ruhani olarak
gezintiye çıkabilmekten, zihinleri emebilmeye kadar oldukça çok
yeteneğimiz var. Bunun yanında eğitimli bir asker olarak silah
kullanabiliyor, saklanabiliyor ve içimizdeki şiddet dürtüsünü bir az
olsun azaltabiliyoruz. Uzun lafın kısası yine süper yetenekleri olan
süper bir askeriz.
Oyunun içinde telekinesis olur da kaliteli bir fizik motoru olmaz mı?
Oyun HL 2"den (her yazımda en az bir kere HL 2 yazmış olduğum
istatistiklerde yer alıyor) hatırlayacağınız Havok fizik motorunu
kullanıyor. Bu fizik motoru sayesinde, oyundaki objeler dünyamızdaki
fiziklere benzer özellikler sergiliyorlar. Örneğin tepeden geri düşüp
yuvarlanması gereken bir adam, gerçekten yuvarlanıyor. Veya çarpınca
duvardaki resmi düşürmesi gereken bir düşman, gayet şaşırtıcı bir
şekilde çarpınca resmi düşürmüyor. Çünkü o resim ayrıca modellenmemiş.
Nick Scryer"ın bir telepat olduğunu söylemiştim, bu yüzden olasılıkları
düşünmeye başlayabilirsiniz. Tuttuğunuz bir adamı diğerlerinin üzerine
atmaktan, fırlattığınız bir kutuyla yolu kapamaya kadar sayısız strateji
var.
Bence Psi-Ops gibi herşeyin havalarda uçuştuğu, bol patlamalı bir
aksiyon-komedi drama third person shooter oyunu için oldukça ideal.
Motor çoğu yerde kendini belli ediyor, zihninizde tutup duvarlara
vurduğunuz düşmanlar, oluşan patlamalarda sağa sola uçuşan askerler
tamamen Havok"un eseri. Bunun yanında HL 2"de de görebileceğimiz fizik
motorunu kullanan denge kurmak, ağırlığı kullanmak gibi basit amaçların
olduğu fizik motorunun gücünü gösteren bilmeceler de mevcut.. Sanırım
zaten oyunun en güzel yanı da bu, oyunda kesinlikle çizgisel bir oynanış
yok. Doğru, A noktasından B ye gitmeniz gerekiyor, ama bu yol üzerinde
neler yapacağınız tamamen size kalmış. İster sessizce aralarından
sıyrılır, ister silahınızla kötü adamları etkisiz hale getirir,
isterseniz de gördüğünüz en ağır eşyayı rakiplerinize fırlatırsınız.
(Ubik + Splinter Cell) - Max Payne / Gta = X => X= Psi-Ops?
Psi-Ops"ta özelliklerinizi kullanmanız gereken özel bölüm tasarımları da
unutulmamış, hem özelliklerinizi öğrenmeniz açısından hem de bir
yetenekte takılı kalmamanız için, genel olarak oyun boyunca her
özelliğinizi kullanmanız gereken özel bölgeler var. Her ne kadar üstün
zihin güçlerine sahip olsak da, fiziksel yanımız, yani vücudumuz oldukça
kırılgan. Yani oyunu kendimize dikkat etmeden, sadece düşmanların
üzerine gidip saldırarak oynarsanız kısa zamanda ölürsünüz. Bu yüzden,
hem saldırılarınızı düzgün olarak planlamalı, hem de mümkün olduğunca
kendinizi korumaya çalışmalısınız. Her ne kadar yapay zeka görecelik
teorisini anlayabilecek kadar zeki olmasa da, silahını bize doğrultup
ateş edebiliyor ve bu Tanrı ile özel bir görüşme yapmamız için yetiyor
da artıyor bile.
Oynanışta oyundan kaynaklanan belirli bir sorun olmasa da, alışıla
geldiği üzere 30 bölüm boyunca aynı kombinasyonlarla ilerlemek belirli
bir süre sonra can sıkmaya başlıyor. Genel olarak yaptığım kombinasyon,
bir düşmanın zihnini ele geçirip onu arkadaşlarına karşı kullanmak,
sonra da sağ kurtulan düşmanlara ateş gücüyle verebildiğim kadar hasar
vermekti. Bu taktikle oyunun sonlarına kadar rahat rahat ilerleyebildim,
zaman zaman zihin gücünüze korumalı rakipler çıkıyor, ancak onlar da
aynı bizim gibi henüz üzerine gelen kurşunlardan kaçabilmelerini
sağlayacak güçlere sahip değiller.
Oyun bir PS2 uyarlaması olduğu için grafikleri oldukça eski, ama pek çok
PS2 uyarlamasının aksine grafikler kesinlikle göz yormuyor. Genellikle
güzel efektlere sahip olmasa da klavyenizden çıkıp size doğru gelen,
mutluluk hormonları rahatlıkla bunları göz ardı etmenizi sağlıyor.
Modellemeler o kadar çok göze batmasa da, köşeli bölüm tasarımları zaman
zaman can sıkmaya yetiyor. Günümüzde çıkan o kadar tasarım
teknolojilerini gördükten sonra ilk Quake"ten fırlamışçasına böyle
görüntüler görmek gerçekten çok üzücü. Bunun dışında patlamalar ve
dokular üzerindeki kısmî parlamalar, oyunun comic havasına çok uyuyor.
Kesinlikle gerçekci değil, ama çok güzel bir atmosferi var oyunun.
Eğlence = Oynanabilirlik + Atmosfer => Psi-Ops = Eğlence?
Psi-Ops, bana da olduğu gibi muhtelemelen sizin de beklediğiniz gibi bir
oyun olmayacak, genel olarak kaliteli atmosfer ve oynanış gibi büyük
artıları olsa bile, telepatlık ve telekinesinin işlendiği bir oyunda
yapabileceklerimizin daha çeşitli ve daha interaktif olmasını beklerdim.
Yine de Psi-Ops "Fps oyunu yapalım millet alsın, yanına bir de mmorpg
yaparız onun üzerine" gibi bir mantıkla oyunların yapıldığı bu dönemde
eğlenceli yapısı ve kolay oynanışı ile rakiplerinin arasından
sıyrılabilecek kadar büyük bir potansiyele sahip. Eğer hep aynı türde
işlenen, amaçsız oyunlardan sıkıldıysanız bence Psi-Ops sizin için en
doğru tercih.
Turbobit Tek Link :
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Letitbit Tek Link :
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Duckload Tek Link :
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Hitfile Tek Link :
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Fileserve :
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Uploaded :
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Hotfile :
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]X7.to :
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Bitshare :
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Uploadstore :
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]