Game Monster Oyun Paylaşım Platformu
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


 
Portal  AnasayfaAnasayfa  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap    

 

 Resident Evil 5 İnceleme

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
šαω
Yönetici
Yönetici
šαω


Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 277
Rep Puanı Rep Puanı : 12
Kayıt tarihi Kayıt tarihi : 11/06/10
Nerden Nerden : Nereye?
Forum Doları Forum Doları : Sürüsüne Bereket :)

Resident Evil 5 İnceleme Empty
MesajKonu: Resident Evil 5 İnceleme   Resident Evil 5 İnceleme Icon_minitimeCuma Haz. 11, 2010 1:51 am

Bir çok oyuncunun belkide çıkmasını beklediği tek oyun olan, kendisine has konusu, oynanış biçimi ve bitmek bilmeyen heyecanıyla Resident Evil serisinin son halkası olan Resident Evil 5 çıktı. Oyunun konusu artık oyuncular tarafından okadar iyi biliniyor ki burada konuyu tekrar tekrar anlatmaya gerek görmüyorum. Kısaca bir T-Virüsü ve birde bu virüsün insanları birer akıllı, ölüm makinesi zombilere çevirdiğini söyleyelim sanırım yeter. Bundan çok, oyunun önceki halkası olan Resident Evil 4’ten farkı var mı, yenilikler – artılar – eksiler nedir,heyecan faktörü yine mevcut mu bir an önce bunlara geçsek sanırım daha iyi yapmış olacağız.



Böyle Ortağa Can Kurban
Oyuna başlamadan yeni oyunun konusunu okudum. Afrikaya git orada birşeyleri araştır falan filan. Kendi kendime dedimki her şey iyi hoşda bu yapımcılar, Afrikanın sıcağında, çöllerinde bu Allahın garip kulu Chris Redfield bir başına napar neder, canı sıkılır mı, her tarafta zombi adam bir insan suretine muhtaç kalmaz mı diye hiç düşünmezler mi dedim. Ama oyuna girdiğimde gördüm ki düşünmüşler ve bize bir ortak vermişler. Ortak ama ne ortak. İnanın Sheva Alamora adındaki bu hatun ortağımı bu kadar çok sevmemin esmer olsun çamurdan olsun felsefesiyle hiçbir alakası yok Smile . Yada tamamen o yüzden değil Smile . Ama şunu itiraf edeyim ki her ne kadar ortağımı ilk gördüğümde hemen kanım kaynamış olsa da aklımın bir köşesinde zombiler yetmezmiş gibi birde bunu koruyacağım düşüncesi geldi yerleşti. Fakat daha oyunun en başından itibaren gördüm ki gerçek hiçde benim düşündüğüm gibi değil.


Yetiş Sheva!
Resident Evil 5 yapımcılarını gerçekten tebrik etmek lazım. Çünkü ilk defa bir oyunda ortağını koruma derdi ortadan kalkmış. Bunun yanında çoğu kez ortağımız bizi üzerimize atlayan örümceklerden, onlarca zombiden ve ölüm anında son nefesimizi vermekten gelip kurtarıyor. Etraftaki varilleri parçalayıp bonusları topluyor. Bunun yanında çokda paylaşımcı bir arkadaşımız Smile İki tane mermisi olsa bir tanesini bize veriyor Smile . Tek dezavantajı oda bizim elimize bakıyor. Yani onada silahları biz alıp veriyoruz ama, zaten kendi parasının çok daha fazlasını oyun içinde kazanıyor Smile . Ortağımızın diğer ortaklardan gerçekten farklı olduğunu son bir detayla noktalayalım, Resident Evil 5’de ortağımıza silahımızı doğrulttuğumuzda adeta kaçacak delik arıyor Smile . Kısacası ilk defa bu oyun sayesinde kendisine yeten ve benide koruyan bir ortağım oldu Smile



4’ten 5’e Ne Değişti
Resident Evil 5’in öyle bir özellik var ki bu onu serideki diğer bütün oyunlardan farklı kılıyor. Evet o özellik Resident Evil ‘te artık mouse’de devrede. Serinin diğer oyunlarında mouse’yi yön vermek amacıyla kullanamıyorduk ama son oyunda bu özellik mevcut. Benim yorumumu soracak olursanız bu özellik bende olumlu bir izlenim bıraktı. Bunun yanında önceki oyunda bulunan çantamızda değişiklik yapma özelliği kaldırılmış. Şarjör bitiminde yine otomatik değişim yapılmıyor. Ve artık sadece Resident Evil 5‘e odaklanalım.


Heyecan Fırtınası
Oyunu genel olarak bu sözlerle değerlendirebilirim. Daha ilk dakikada başlayan adrenalin bombardımanı bir iki bilmece bölümü dışında hiç hız kesmeden devam ediyor. Öyleki oyunda zombiler bizi bir an bile yalnız bırakmıyorlar. Akın akın üzerimize gelen zombileri adeta mermi manyağı yapmak iyi güzelde birde yönettiğimiz karakter aldığı komutlarda koşmayı bırakmasa çok daha iyi olacaktı. İşte oyunda en çok canımı sıkan şeylerden bir tanesi bu. Düşünsenize ardınızda onlarca zombi ve siz kurşun yağdırarak onlardan kaçıyorsunuz. O anda şarjör boşalıyor ve doldurmanız gerekiyor fakat gelin görün ki, onlarca metrelik yerlerden atlayıp zıplayan, bir çok çeşitte silahı kullanabilen, sniper,pompalı tüfek, uzi gibi silahları zorlanmadan kullanan Chris, hareket halindeyken bir şarjörü değiştiremiyor. Hadi neyse buda oyundaki adrenalini artıyor diyelim. Gerçekten zombilerin hepsinin birden siz şarjörü değiştirmek için durduğunuzda üstünüze atlaması biri mızrağı sokarken diğerinin karnımızı deşmesi çok atraksyonel oluyor Smile



Testere Resident Evil 5′te
Oyunda aklıma en çok kazınan şeylerden bir tanesi elinde elektrikli bir testere kapmış manyak bir zombinin beni kovalaması. Onu ilk öldürdüğümde nereden bileyim adamın bize taktığını ve ilerleyen bölümlerde sürekli karşımıza çıkacağını. Ama sonlara doğru artık karşısındaki Chris’in o ilk başlardaki ezik Chris olmadığını anladı. Çünkü ilerleyen bölümlerde tahrip gücü çok yüksek silahlara sahip oluyoruz. Bunun yanında bu tarz oyunlarda en sevdiğim etkinlik olan silah upgrade imkanı çok hoşuma gitti. Hoşlandığınız silahınızı kendinize has yapabilir onu geliştirebilirsiniz.


Sürekli Heyecana Vurulan Darbeler
Oyunun genelinde büyük bir heyecan olduğunu, bununda Resident Evil 5’e ayrı bir hava kattığını söylemiştik. Ama böyle oyunlarda, oyun yapımcıları oyuna birkaç saçmalık dahil etmeseler herhalde rahat edemeyecekler. Bir tanesini zaten söylemiştim. Koşarken değiştirilemeyen şarjör. Diğerini şöyle anlatayım. Biraz önce bahsettiğim elektrikli testereyi eline kapmış olan zombi tarafından kovalanıyorum. Bir binanın üst katında beni sıkıştırdı. Neyseki balkona kaçtım ve balkındaki bir boşluktan aşağıya atlamak için hareketlendim o anda bu saçmalığı fark ettim : “F” işareti çıkmadı. İki adım yana kayayımda F çıksın diye uğraşırken bizim racon kestiğimiz zombi geldi kafamızı kesti. Böyle gerilim dolu, her an kovalamacanın yaşandığı bir oyunda 20 santimlik bir yerden bile otomatik atlayamamanın mantığını ben anlayamadım. Hadi yüksek yerlerden yada karşıdan karşıya atlarken bunu anlayabiliyorum ama çıktığımız bir kutunun üzerinden atlarkende bunu yapmayın ya.



Oyun Grafikleri
Resident Evil 5 grafikleri son derce güzel. Gerek çevre görüntüleri olsun, gerek karakter görüntüleri olsun son derece güzel olmuş. Fakat patlama ve ölüm sahnelerinin Resident Evil 4 ile aynı olduğu gözümüzden kaçmadı. Bunun yanı sıra oyundaki bonus hayvanlarda çok etkileyiciydi. Örneği kümeslerde bulunan tavuklar, varillerden çıkan yılanlar ve gölde bulunan timsahlar oyuna renk katmış. Ama timsahlara özel bir parantez açmak istiyorum. Çünkü onlar bizi oyunda tek bir darbede öldürebilen ender canlılardan. Oyundaki ses grafikleride son derece başarılı olmuş. Patlama sahneleri ve çatışma anlarında ki sesler son derece inandırıcı olan seslerden.


Genel Yorumlar
Resident Evil 5 oyunu gerek çatışma sahneleri, gerek silah çeşitliliği gerekse ortağımızla girdiğimiz büyük maceralar açısından olsun son derece keyifli bir oyun olmuş. İncelememizde zaman zaman saydığımız eksiklikler bu serüveni birazcık baltalasa da yinede Resident Evil 5 hafta sonu tatillerimizi değerlendirmek için güzel bir seçenek olarak aklımızda bulunması gereken bir oyun.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Resident Evil 5 İnceleme
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Resident Evil 5
» Resident Evil Seri
» Resident Evil 5 Crack ( working )
» Capcom Sunar: "Resident Evil: Revelations"
»  Resident Evil 5 Full DVD ISO (2009) [PC] - RELOADED + Crack

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Game Monster Oyun Paylaşım Platformu :: Oyun Bilgileri :: Oyun İncelemeleri-
Buraya geçin: